Kuvituskuva, jossa kuusi erilaista ihmishahmoa piirrettynä.
Invalidiliiton harvinaistoiminnassa järjestämme harvinaissairaille sekä heidän läheisilleen vertaistapaamisia, diagnoosi- ja teematapaamisia sekä koulutuksia ja seminaareja. Katso tulevat tapahtumamme alta.

Toimintamme on suunnattu harvinaissairaille ja heidän läheisilleen sekä ammattilaisille, jotka työssään kohtaavat harvinaissairaita. Tarjontaamme sisältyy niin parin tunnin mittaisia tietopainotteisia luentoja kuin viikonlopun kestäviä tapaamisia, eri puolilla Suomea. Järjestämme toimintaa myös verkossa. Osaan tapahtumista sisältyy omavastuuosuus, joka on mainittu tapaamisen lisätiedoissa.

Syksyn toimintoja:

Tapaaminen 18-30 - vuotiaille harvinaisille

Vertaistapaaminen harvinaista sairautta sairastaville nuorille aikuisille 30.8.-1.9. Sokos hotel Lappee - hotellissa Lappeenrannassa.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 15.8. mennessä: Vertaistapaaminen nuorille aikuisille.

Tapaaminen harvinaisia synnynnäisiä ruoansulatuskanavien rakennepoikkeamia sairastaville ja heidän läheisilleen

Vertaistapaaminen järjestetään 20.-22.9. Imatran kylpylässä. Tapaaminen on tarkoitettu eri-ikäisille itse sairastaville ja heidän läheisilleen.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 2.9. mennessä: Vertaistapaaminen harvinaisia synnynnäisiä ruoansulatuskanavien rakennepoikkeamia sairastaville ja heidän läheisilleen.

Vertaistukihenkilökoulutus

Invalidiliiton vertaistukihenkilökoulutus on tarkoitettu harvinaista sairautta sairastaville aikuisille ja harvinaissairaan lapsen vanhemmille. Koulutukseen sisältyy sekä verkko-opetusta 7.-20.10. ja lähiopetusviikonloppu 2.-3.11. Lappeenrannassa.

Lue lisää ja hae mukaan 23.9. mennessä: Vertaistukihenkilökoulutus.

Vaihdevuodet ja harvinaissairaus -webinaari

Webinaarissa kuullaan luento naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Satu Wedenojalta. Webinaari järjestetään Teamssillä to 3.10 klo 17-18.30.

Lue lisää ja ilmoittaudu webinaariin 2.10. mennessä.

Matkakumppanina harvinaissairaus -webinaari

Webinaari harvinaissairaille ja heidän läheisilleen to 17.10. klo 17.30-19.30. Teemana harvinaissairauden tuomat haasteet elämässä. Webinaari järjestetään yhteistyössä Harso ry:n kanssa.

Lue lisää ja ilmoittaudu 16.10. mennessä.

Aikuisiällä harvinaisdiagnoosin saaneiden vertaistapaaminen

Vertaistapaaminen aikuisille, joiden harvinaisdiagnoosin saamisesta on 1-2 vuotta. Tapaaminen järjestetään lauantaina 26.10. klo 11-15.30 Helsingissä. Vertaistapaamisesta saat tietoa ja tutustut vertaisiin. Ilmoittautuminen tapaamisen avautuu elokuussa.

Harvinaiset haasteet VII -seminaari

Seminaari on suunnattu pääosin Varhan alueen terveys-, sosiaali-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisille ti 29.10. klo11-15.30 Turussa TYKSin Medisiina D:n tiloissa. Seminaari tarjoaa tietoja harvinaissairauksista. Lue lisää ja ilmoittaudu 22.10. mennessä: Harvinaiset haasteet VII-seminaari.

Vertaistapaaminen harvinaissairaille aikuisille

Vertaistapaaminen harvinaissairailla aikuisille järjestetään lauantaista sunnuntaihin 16.-17.11.2024 Scandic City -hotellissa Oulussa. Ilmoittautuminen tapaamiseen avautuu elokuussa.