piirretty kuvituskuva Kilta-rekisteristä.
Invalidiliitolla on käytössä Kilta-rekisterisovellus jota käytetään selaimella. Palvelussa on laskutus, viestintä- ja raportointitoiminnot. Sovelluksen käyttöä varten tarvitaan käyttäjäkohtaiset tunnukset.

Kilta-rekisterin käyttö

Jäsenrekisteriä käytetään selaimella ja se toimii myös mobiililaitteilla. Rekisterisovellus löytyy osoitteesta kilta.invalidiliitto.fi/Kirjautuminen/login
Yhdistyskäyttäjillä on mahdollisuus pitää yllä ja päivittää yhdistyksensä jäsenluetteloa rekisterissä. Sähköisesti täytetyt jäsenhakemukset siirtyvät rekisteriin yhdistyksen käsiteltäväksi. Yhdistys voi lähettää rekisteristä jäsenilleen jäsentiedotteita tai muita viestejä sähköpostitse tai tekstiviestillä. Osoitetarrat saa tulostettua rekisteristä postitusta varten. Liiton jäsenmaksupalvelussa mukana olevat yhdistykset voivat laskuttaa uusia jäseniään rekisterin kautta. Jäsenmaksuja voi seurata rekisteristä. Rekisterissä on useita valmiita raportteja, joita yhdistykset voivat hyödyntää toiminnassaan (esim. merkkipäivät, ikäjakaumat, jäsenmaksujen seuranta). 

Muutokset Postin kautta

Osoitteenmuutokset päivittyvät jäsenrekisteriin Postin kautta jos jäsen on tehnyt muuttoilmoituksen postiin ja tiedot täsmäävät rekisterin tietoihin. Myös tieto jäsenen kuolemasta päivittyy rekisteriin ja jäsenyys päättyy automattisesti viimeistään kuukauden kuluttua kuolemasta.

Käyttäjätunnukset yhdistyksille

Käyttäjätunnukset ovat yhdistyksille maksuttomat. Yhdistyksille myönnetään kaksi käyttäjätunnusta/yhdistys. Käyttäjätunnuksia varten yhdistyksen hallituksen tulee nimetä Kilta-jäsenrekisterin käyttäjät kirjallisesti (pöytäkirjan ote). Nimetyt käyttäjät täyttävät käyttäjäsopimuksen kahtena kappaleena, joista toinen jää yhdistykseen ja toinen toimitetaan Invalidiliittoon. Pöytäkirjan ote ja Kilta-käyttöoikeussopimus lähetetään allekirjoitettuna Invalidiliittoon sähköpostitse: jasenasiat@invalidiliitto.fi tai postin kautta.

Käyttäjätunnuksen päättymisestä tulee ilmoittaa aina kirjallisesti sähköpostitse: jasenasiat@invalidiliitto.fi tai postitse. Lisätietoja puh. 044 765 0667 Nina Kettunen.

Jäsenmaksupalvelu Kilta-rekisterissä

Jäsenyhdistyksille on tarjolla maksullinen jäsenmaksupalvelu. Jäsenmaksupalvelussa Invalidiliitto laskuttaa jäsenmaksut yhdistyksen puolesta. Lisäksi palveluun kuuluu yksi maksumuistutus laskutuksen jälkeen erääntyneille jäsenlaskuille.

Jäsenmaksupalveluun kuuluu:

  • laskutus kerran vuodessa (mahdollisuus lisätä yhdistyksen jäsentiedote 1-2 sivua laskutuksen mukaan)
  • yhden muistutuslaskun lähetys (n. 2-3 kuukauden kuluttua laskun eräpäivästä tai yhdistykseltä ilmoitus ennakkoon jos ei karhuta)
  • jäsenmaksujen tilitykset yhdistykselle kuukausittain
  • jäsenluetteloiden toimitus ja osoitetarrat pyydettäessä
  • Kilta-käyttäjien tuki
  • yhdistyksellä mahdollisuus laskuttaa itse uudet jäsenensä rekisterin kautta

Jäsenmaksupalveluun uusina liittyvät yhdistykset voivat tilata täytettävän jäsenmaksupalvelusopimuksen Invalidiliiton pääkäyttäjältä, puh. 044 765 0667 tai jasenasiat@invalidiliitto.fi.

Liittyminen tulee tehdä 30. marraskuuta mennessä, jotta ehtii mukaan seuraavan vuoden jäsenmaksupalveluun. Jäsenpalvelumaksun hinta on 0,95 € laskutettava jäsen joka laskutetaan yhdistyksiltä.

Jäsenten asiointipalvelu

Jäsenten asiointipalvelu on tarkoitettu kaikille jäsenyhdistyksiemme jäsenille. Jäsenpalvelun käyttö edellyttää että sähköpostiosoite on tallennettu jäsentietoihin. Kirjautumislinkki löytyy Invalidiliiton etusivulta yläpalkista Jäsenille Käyttö aloitetaan tilaamalla uusi salasana.

Jäsenpalvelussa jäsen voi:
- tarkastella ja muokata yhteystietojaan
- ladata jäsenkorttinsa mobiililaitteeseen tai tulostaa sen
- lukea sähköisesti jäsenetulehteä (IT-lehti)
- seurata tapahtumia ja ilmoittautua niihin
- maksaa jäsenlaskunsa
- lähettää yhdistyksensä rekisterin käyttäjille viestejä