11.9.2018
Kynnys ry:n toiminnanjohtaja Kalle Könkkölä tuli tunnetuksi yhtenä Vihreän Liiton perustajista sekä vammaisten ihmisten ja esteettömän liikkumisen puolustajana. Könkkölä perusti myös Abilis-säätiön, joka tukee kehitysmaiden vammaisten ihmisten osallisuutta ja toimeentuloa.
Kalle Könkkölä

Invalidiliitto palkitsi Könkkölän Raimo Lindberg -palkinnolla vuonna 2015. Palkinto myönnettiin Könkkölälle hänen pitkäaikaisesta työstään vammaisvaikuttajana sekä hänen sitkeästä ja rohkeasta ihmisoikeusaktivismistaan. Kalle Könkkölä muutti itse omalla toiminnallaan maailmaa esteettömämmäksi.

– Kalle Könkkölä oli aktiivinen vammaisten oikeuksien puolestapuhuja ja yhdenvertaisuuden vankkumaton edistäjä, Invalidiliiton pääjohtaja Petri Pohjonen sanoo.

- Lähetämme osanottomme  Könkkölän omaisille ja läheisille, Pohjonen jatkaa.