kuvituskuva.
12.9.2024
Olet lämpimästi tervetullut mukaan Invalidiliiton Ajankohtaista vammaispolitiikassa -verkkokeskusteluihin, joissa paneudutaan syksyn aikana lähestyviin vaaleihin ja mahdollisuuksiin vaikuttaa. Tutustu oheiseen syksyn tarjontaan, merkitse kalenteriin ja ilmoittaudu vaikka heti!

Oletko sinä kiinnostunut asettumaan ehdokkaaksi? Neuvoja ja vinkkejä, ehdokkuutta nyt tai myöhemmin harkitseville antavat Invalidiliiton yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson ja osakas Esa Suominen Rud Pedersen Public Affairs Oy:stä 24.9. klo 17-19. Omista ehdokaskokemuksistaan kertovat Invalidiliiton jäsenyhdistysten jäsenet Elina Nykyri ja Jani Palola.

Invalidiliiton kunta -ja aluevaaliohjelmiin tutustutaan 22.10.klo 17-19. Ehdokkaiden lisäksi myös muiden vammaisten ihmisten oikeuksia edistävien kannattaa nostaa näitä asioita esille. Ohjelmia esittelevät Invalidiliiton yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson ja vastaava järjestöasiantuntija Mirva Kiiveri.

Entä mikä merkitys on Vammaisten henkilöiden oikeuksien neuvottelukunta VANE:n uudella toimintaohjelmalla: Oikeus osallisuuteen ja yhdenvertaisuuteen? Asiasta keskustelevat VANE:n pääsihteeri Merja Heikkonen ja Invalidiliiton asiantuntija Anne Mäki 20.11. klo 16:30-18.

Ajankohtaista vammaispolitiikassa verkkokeskustelutilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Tilaisuuksissa käsitellään ajankohtaisia, vammaisten ihmisten arkeen liittyviä aiheita. Tavoitteena on lisätä vuoropuhelua jäsenistön ja muiden vammaispolitiikasta kiinnostuneiden tahojen kanssa. Tilaisuudet pidetään Teamsillä.

Lisätietoja Invalidiliiton koulutuksista löydät tästä.