Yhdistysten jäseniä kokoontuneena yhteen.
9.11.2021
Vakka-Suomen ja Noormarkun Seudun Invalideille on myönnetty Invalidiliiton ”toimintatonnit” lähipitäjissä järjestettävää kerhotoimintaa varten. Seudullisten yhdistysten välimatkat voivat muodostua pitkiksi, ja joidenkin jäsenten voi olla vaikea kulkea keskuspaikan kerhotoimintaan. Niinpä nämä yhdistykset päättivät viedä toimintaa myös lähelle jäseniä, keskuspaikan ulkopuolelle.

Vakka-Suomen Invalidien suunnitelmat kariutuivat viime vuonna koronan takia, mutta rajoitusten väistyttyä Noormarkussa päästiin jo toteuttamaan toimintaa. Lokakuussa alkoi Noormarkun Seudun Invalidien Merikarvian kerho, ja Invalidiliiton järjestöasiantuntija Sanna Leppäjoki-Tiistolalla oli ilo päästä vierailemaan kerhon toiselle kokoontumiskerralle.

— Merikarvian kerho järjestetään joka toinen viikko, jotta se jää ihmisten mieliin ja ihmisiä saadaan aktivoitua mukaan. Oli hienoa myös havaita, että noormarkkulaiset tukevat kerhon aloitusta tulemalla vierailulle. Tällä tavalla aloittelevaan kerhoon saadaan väkeä ja eloisuutta, kunnes oman kylän ihmiset sen löytävät, Leppäjoki-Tiistola kertoo.

Tällä kertaa kerhossa oli musiikkia ja järjestöasiantuntijan lisäksi puhumassa oli Merikarvian sivistystoimenjohtaja Johanna Tupila

Naispuhuja seisoo ja pitää puhetta yhdistysväelle.