Kuvituskuva, jossa erilaisia hahmoja istuu ja seisoo kirjapinon päällä sekä valkotaulun edessä.
Vertaistapaaminen on suunnattu noin 18-30 - vuotiaille harvinaista sairautta sairastaville ja tarjoaa tukea samankaltaisessa elämäntilanteessa oleville.

Tapaamisessa pohdimme, miltä omannäköinen tulevaisuus näyttää? Mitä se tarkoittaa minun elämässäni? Vertaistapaaminen keskittyy harvinaista sairautta sairastavan nuoren aikuisen elämään liittyviin teemoihin kuten mielen hyvinvointiin, ulkonäköpaineisiin ja erilaisuuden kokemuksiin sekä työelämähaaveisiin. Vertaistapaaminen tarjoaa mahdollisuuksia vertaistukeen ja kokemustenvaihtoon muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien harvinaista sairautta sairastavien kesken.

Aika: 30.8.-1.9.2024

Paikka: Sokos hotel Lappee, Brahenkatu 1 Lappeenranta

Kohderyhmä: noin 18-30 - vuotiaat harvinaista sairautta sairastavat. Tapaamiseen osallistuakseen ei tarvitse olla Invalidiliiton jäsen.

Hinta: Tapaamisen omavastuu on 80 € / henkilö. Omavastuu sisältää kahden yön majoituksen kahden hengen huoneissa ja ohjelman mukaiset ruokailut. Matkakuluja emme valitettavasti voi korvata.

Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu tapaamiseen linkin kautta. Ilmoittautumisaika päättyy 15.8. Ilmoittautuessasi tapaamiseen, sitoudut noudattamaan Invalidiliiton turvallisen tilan ohjeita.

Lisätietoja: Jenni Kuusela, p. 0447650410 tai jenni.kuusela@invalidiliitto.fi

Järjestämme tapaamiset esteettömissä tapahtumapaikoissa ja pyrimme huomioimaan mahdollisimman hyvin osallistujien erityistarpeet, joista on ilmoitettu järjestäjälle etukäteen. Tapaamisessa on yksi yleisavustaja, joka voi auttaa pienissä avuntarpeissa (mm. ruoan ottaminen, tavaroiden kantaminen). Mikäli tarvitset avustusta henkilökohtaisissa toimissa (kuten pukeutuminen, wc-käynnit), otathan mukaan oman avustajan. Henkilökohtaisesta avustajasta emme veloita omavastuuosuutta.