Aika: 28.4.2022 klo 12:00-15:00
Paikka: Verkossa
Tavoite:
Työntekijänä, viranomaisena ja opiskelijana saat valmiuksia vahvistaa asiakkaan osallisuutta apuvälinepalveluprosessin eri vaiheissa.
Apuvälineiden käyttäjänä ja läheisenä saat tietoa apuvälinepalveluprosessin eri vaiheista ja
mahdollisuuksista osallistua niihin.
Kohderyhmä:
Apuvälinepalveluprosessin eri vaiheisiin osallistuvat työntekijät, viranomaiset, opiskelijat ja apuvälineiden käyttäjät ja heidän läheisensä.
Hinta: Seminaari on maksuton.
Ilmoittautuminen: 26.4. mennessä Invalidiliiton koulutuskalenterin kautta.
Lisätietoja:
koulutussuunnittelija Auli Tynkkynen, puh. 040 778 8690 tai auli.tynkkynen@invalidiliitto.fi
Linkin saat päivää ennen seminaaria.
OHJELMA
12:00
Asiakasosallisuus – totta vai tarua?
kuntoutusasiantuntija Hannu Kapanen, Invalidiliitto ry
12:10
Apuvälineprosessi asiakkaan näkökulmasta
apuvälinettä käyttävän lapsen äiti Salla Korkki
apuvälineen käyttäjä Anna Nyström
asiantuntija, sosiaali- ja terveyspolitiikka Riitta Saksanen, Invalidiliitto ry
Asiakasosallisuus apuvälinekeskuksen arjessa
fysioterapeutti Toni Tuuri, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin alueellinen apuvälinekeskus
Asiakasosallisuus valtakunnallisissa apuvälineiden luovutusperusteissa
erityisasiantuntija Anne Kanto-Ronkanen, STM
13:15 Tauko
13:30
Maakunnallistuvat apuvälinepalvelut - miten asiakasosallisuutta on rakennettu Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä?
palveluesimies Jaana Larimo, Pirkanmaan sairaanhoitopiiri
projektityöryhmän jäsen, järjestöasiantuntija Milla Ilonen, Invalidiliitto ry
asiakasraadin jäsen toiminnanjohtaja Anne Beresford, Pirkanmaan neuroyhdistys ry
14:15
Miten helpotat liikkumisen apuvälineiden käyttöönottoa?
kehitysvastaava Tuija Mäkelä, Invalidiliitto ry
14:30
Keskustelua ja yhteenveto päivästä: Asiakasosallisuus - totta vai tarua?
kuntoutusasiantuntija Hannu Kapanen, Invalidiliitto ry
15:00 Päivän päätös